Mijn Logboek Rankings 2017 Rankings 2016 Rankings 2015 Rankings 2014 Rankings 2013 Rankings 2012 Rankings 2011 Rankings 2010 Rankings 2009 Rankings 2008 Rankings Overall Riders Log Speedlog per Locatie Speedlog op Datum
Nederland Geocode Tool
Blank Blank Blank Blank
Verwachtingen Weer Zoetermeer Schaal van Beaufort

Profiel  Zoeken  FAQ  Gebruikersgroepen Log in om je privéberichten te bekijken Inloggen Registreren
Zwevend voorvoetje
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    www.ZeroBeaufort.nl Forumindex -> Vaartechniek algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Patrick de Jongh
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 21-07-2015 @ 19:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ga het nog eens een paar keer lezen en testen..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Theo
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 18-06-2017 @ 8:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Even dit topic afstoffen. Zo te lezen komen velen op gegeven moment in hun surfontwikkeling in aanraking met het zwevende voorvoetje. Ik heb het momenteel ook. Niet dat ik er echt last van heb, maar het voelt raar. Alsof ik minder controle heb. Dus ik ben ook wat gaan speuren en kwam ik deze atypische reactie van Cobus van der Stel tegen:

"Er zijn nog wat andere effecten als je je giek hoger zet: het zwevende voetje. Als de mast tegelijk wat meer achterin staat is het lastiger om je voorste voet in de voetband te houden. Als ik met een hoge giek en de mast ver naar achteren vaar moet ik mín voorste voet vast in de band wrikken zodat ie er niet uitgetrokken wordt. Terwijl de voorste voet zweeft komt de meeste druk van het tuig op de achterzijde van het board, door de druk op je achterste voet. Afhankelijk van je voetbandpositie komt de druk dus direct op de vin. Daardoor wordt de voorzijde van het board lichter en krijg je een beter gevoel over wat de vin doet."

Ik vind zijn reactie afwijkend omdat hij er geen punt van lijkt te maken. Hij lost het op door de voorste band strak te zetten, zodat de voet er niet uit kan. Het lijkt me geen ideale oplossing, bv. lastig bij het gijpen. Dus ik ga eerst al het andere proberen. Maar zijn er meer die hetzelfde als Van der Stel doen? En werkt dat?

NB Hij heeft het hier specifiek over Formula. Dat maakt het misschien anders dan bij slalom. Daar zouden Marco of Ed wat over kunnen zeggen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ed
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 21-06-2017 @ 5:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb het idee dat eea toch te maken heeft met controlle.
Idd voorste banden heb ik wel vrij krap staan ,trapeze lijnen best ver naar achter , maar ja wat is ver ?.
Soms wel eens last van maar dat wanneer ik echt moe begin te worden , dus controlle gaat verliezen.
Cobus heeft daar wel een punt.
Moet wel iid echt voorste voet echt in voetband wurmen , daarom slijt het foam eraf en slijte schoene an zijkant door.
Hoe vaster je op board staat des beter.
Zou eens beginne voorste voetbanden krapper en zo smal als mogelijk te zetten zodat voorste gedeelte van voet goed contact heeft met board.
Voorste voetbanden 1 gaatje naar elkaar toe en middels klitteband krapper zette.
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    www.ZeroBeaufort.nl Forumindex -> Vaartechniek algemeen Tijden zijn in GMT - 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: