Mijn Logboek Rankings 2017 Rankings 2016 Rankings 2015 Rankings 2014 Rankings 2013 Rankings 2012 Rankings 2011 Rankings 2010 Rankings 2009 Rankings 2008 Rankings Overall Riders Log Speedlog per Locatie Speedlog op Datum
Nederland Geocode Tool
Blank Blank Blank Blank
Verwachtingen Weer Zoetermeer Schaal van Beaufort

Profiel  Zoeken  FAQ  Gebruikersgroepen Log in om je privéberichten te bekijken Inloggen Registreren
Doelen 2016
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    www.ZeroBeaufort.nl Forumindex -> Speed Praat
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jacques P
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 12-12-2015 @ 16:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Gerwin Slingerland schreef:
Jacques P schreef:
Lekker surfen
bedankt nog opa jack zie je komende week misschien nog wel

En waar blijven mijn tips ??
Patrick de Jongh
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 12-12-2015 @ 16:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Neem je punten zeker mee Gerwin! Laatste keer op odh was eerste keer op een speedboardje.. het is allemaal wennen maar heb er wel vertrouwen in natuurlijk  Cool
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Frank L
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 12-12-2015 @ 19:31    Onderwerp: Reageren met citaat

2015 was voor mij een heerlijk surfjaar, maar ik heb eigenlijk geen enkele speedsessie gevaren. Verkeerde timing, verkeerde spot, of domweg afgehaakt omdat ik geen zin had om met 40kts van het water te worden geblazen. Heb ik daar spijt van? Nee.

Op vakantie op het Griekse eiland Lefkas heb ik weer ervaren hoe lekker het is om met freewave/freeride boardjes en nocam zeilen te varen.
Inmiddels heb ik wat slalomspul vervangen door FSW-materiaal, en mijn doelstelling is om daar in 2016 zo veel mogelijk van te gaan genieten. Eindelijk eens de zee op de Brouwerdam, en ook chophoppen op OV of bij de Grevelingendam.

Toch staat ook nog steeds op het verlanglijstje de 70 kmh eens aan te tikken op ODH!
Terug naar boven
Patrick de Jongh
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 13-12-2015 @ 9:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Zodra je zeesessie op het programma staat laat het dan weten.. ik doe mee!
Terug naar boven
Hans
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 13-12-2015 @ 10:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Nog zoveel te verbeteren daar hou ik het maar bij, gewoon Lekker surfen  Cool
Gerwin Slingerland
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 13-12-2015 @ 19:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Jacques P schreef:
Jacques P schreef:
Lekker surfen

Jij vaart al hard baasje ik hou je door de chop echt niet bij .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Jacques P
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 14-12-2015 @ 12:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Jacques P schreef:
Jacques P schreef:
Lekker surfen

Jij vaart al hard baasje ik hou je door de chop echt niet bij .

Dan gaan we dat maar eens vaker doen dan ben je daar ook niet meer me bij te houden .  Wink
pimpampoentje
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 14-12-2015 @ 15:07    Onderwerp: doel voor volgend jaar? Reageren met citaat

langer op mijn board blijven staan.

Hiervoor denk ik grotere ballen nodig te hebben. De Sint heeft ze niet geleverd, heb al mijn hoop nu op de kerstman gevestigd  Laughing
Terug naar boven
Jacques P
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 14-12-2015 @ 17:15    Onderwerp: Re: doel voor volgend jaar? Reageren met citaat

pimpampoentje schreef:
langer op mijn board blijven staan.

Hiervoor denk ik grotere ballen nodig te hebben. De Sint heeft ze niet geleverd, heb al mijn hoop nu op de kerstman gevestigd  Laughing

Een schop tegen je ballen en ze worden erg groot ( maar ja dat gaat weer weg )  Wink
Joost
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 15-12-2015 @ 18:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn hond is net gecastreerd, is dat mss wat als de kerstman ook verstek laat gaan  Wink
Ed
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 04-02-2016 @ 14:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Ed schreef:
Lekker relax windsurfen , voorkeur met groot materiaal.
Een paar Regiocups en trainingen , Grevelingen Cup proberen mee te pakken , zijn toch wel omstandigheden waar je veel leert ziet met directe feedback.

Proberen een Dutch Formula Windsurf 2016 mee te kunnen doen en ervaring rijker te kunnen worden.
Wordt nog soort druk en begint op werken te lijken  Rolling Over the Floor Laughing
Ed
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 26-11-2016 @ 14:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Seizoen 2016 zit er bijna op.
Regio cup , trainingen , Dutch F1 het is er allemaal nie van gekomen daar eea niet in planning paste en ondanks zeeen van tijd toch geen tijd hebben in bv weekenden.
Paar mooie sessies met dochter kunnen maken die planeer gevoel nu ook heeft ervaren.
Met F1 toch de goede richting op kunnen gaan door bv andere vin in de vorm van een Boss ; hoe simpel kan het zijn. An andere kant alles proberen en uitsluiten blijft erg leuk en leerzaam tegen advies van ander in.
Serie Sonntags SLX ,SLP en F4 lijken prima op elkaar an te sluiten , komende tijd maar eens uitproberen.
Wellicht nog keertje komende december, ik ziet wel.
Patrick de Jongh
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 26-11-2016 @ 17:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Het doelen draadje.. nog 5 weken om te varen maar ook ik kan vast terugblikken op een fijn jaar:

Voor 2016:
Max snelheid van 40 knopen (74.08 km/uur) (nu 70.2) BAM 74:12 display op ODH

Gemiddelde 5,x10 sec. 70km/uur (nu ruim 65) BAM, 71,38 in diezelfde sessie
@ boven 46 (nu net geen 44) BAM, 47,36

Dan dat uur.. met 35 is dat natuurlijk niet best. Met de suunto om de pols ipv de gt 31 kan ik in elk geval timen hoe lang ik al vaar.. Ik zet in op 40+.
NM naar 55+, nu net 50
BAM?? Nope, haha je kunt niet alles hebben, deze cijfers zijn gelijk gebleven.

Dus ik kijk heel tevreden terug. Veel tips gezien,gehoord.gevraagd en gekregen. Ik probeer alles mee te nemen en te vertalen naar hoe ik op mijn board sta.
Die max speed heeft natuurlijk ook wel heel veel met het board en de omstandigheden te maken en niet te vergeten mijn gun zieltjes :)

Voor 17 2 doelen. Een max van 80 en de alpha boven de 50. Haal ik het niet dan maakt het niet uit, als ik weer gewoon een keertje of 70 op het water sta vind ik het al best want ik heb iedere keer weer enorm veel plezier als ik vaar.. heel erg veel plezier (mits alles klopt  Rolling Over the Floor Laughing )
Die storm van laatst, dat hoeft niet meer en skip ik denk ik wel. Minder wind brengt me meer.
Ik geniet ook van de voorpret, de appjes vooraf, waar gaan we heen, wat gaan we doen, hoe laat, wat nemen we mee..

Hoop ook iedereen weer te zien aan de waterkant.. ook de peeps die nu wat minder tijd hadden, maak van 17 een surfjaar!
Terug naar boven
Rob B
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 26-11-2016 @ 19:46    Onderwerp: Reageren met citaat

De doelen van 2016. Ik had geen specifieke doelen dus dat was vrij gemakkelijk te behalen.  Very Happy  Very Happy  Very Happy

Ik heb zonder doelen te stellen toch dit jaar weer al mij PR's verbeterd m.u.v. het uur. Nu heb ik mij daar ook niet echt op gefocust dus dat is niet zo raar. Met name de AVG naar dik 75 en de @ naar 49 zijn wel twee dingen die mij errug tevreden stellen.

Eigenlijk wil ik in 2016 nog de 80 km/h op de max en de @ van 50 gaan doen omdat ik weet dat beiden voor mij mogelijk zijn. Als dat dit jaar niet meer lukt heb ik heel 2017 om dit alsnog te bereiken. Voor de rest staat eigenlijk alleen veel plezier in het varen hebben maar hoog op mijn lijstje.

Okay nog ééntje dan: een uur van boven de 45 km/h.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Ferry Saber
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 27-11-2016 @ 9:10    Onderwerp: Reageren met citaat

de doelen...tja...

dit was voor 2016.

max 70+ ----------- -------------------niet gehaald 69.76
avg 65. -------------------------------- gehaald
meer sessies als 2015. ---------------gehaald
gem dag afstand moet omhoog. ----moet beter.

En natuurlijk gewoon lekker varen, nieuwe plekken ontdekken, weer op surf vakantie gaan met m'n maat en de vrouwen! Gewoon Genieten! gehaald en is zeker weer een doel voor volgend jaar.

voor 2017:

max 72+
avg 68+
een alpha scoren  Smile
veel lol hebben op het water en met leuke mensen varen.
natuurlijk weer op surf vakantie met Nico en de dames maar nu naar een plek met meer wind.
Terug naar boven
Theo
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 28-11-2016 @ 8:24    Onderwerp: Reageren met citaat

2016 is mijn tweede volle surfjaar. Daarbij tel ik mijn schermutselingen uit het verleden voor het gemak niet mee. Ik wilde dit jaar graag naar 55 gemiddeld, 60 max en een NM boven de 40. Dat lijkt wat ambitieus, ik sta nu op 52,34 en 56,34 en 39,81.
Belangrijker was dat ik veel op het water wilde staan, liefst met vrouw en kinderen. Dat is heel goed gelukt. Het enige wat me dit jaar qua surfen tegenviel was de vakantie op Vassiliki. Slechts één dag voldoende wind was jammer. Gelukkig was die vakantie verder heerlijk.
Terug naar boven
Frank L
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 28-11-2016 @ 20:15    Onderwerp: Reageren met citaat

En toen liep surfjaar 2016 al weer bijna op zijn einde, tijd voor een terugblik.

Mijn plan was om minder met de GPS bezig te zijn en meer met fun op freewave-spul, en dat is zeker gelukt!
In het voorjaar met Noordelijke winden heb ik nog een paar heerlijke 'speed'-sessies gehad op Ouddorp Haven, maar dit heeft niet tot nieuwe PR's geleid, maar wel tot mooie herinneringen :-).

Daarna met hardere wind alleen nog maar met FSW-boardjes gevaren. Meest gebruikte zeiltje dit jaar blijkt dan ook mijn good old North Duke 5.4 (2009).

Toch kijk ik ook weer uit naar de volgende keer knallen langs het dammetje bij Ouddorp Haven, aan de buitenkant of anders in de inmiddels wel erg populaire badkuip. Eind december 2015 heb ik daar nog een van mijn snelste sessies ooit gevaren, dus het seizoen hoeft wat dat betreft nog zeker niet voorbij te zijn.

Op speedgebied heb ik voor 2017 nog steeds dezelfde doelstelling: toch die max van 70 kmh een keertje aantikken. En een AVG boven de 65 zou ook wel eens leuk zijn..

Verder hopelijk iets meer sessies dan dit jaar, de teller komt dit jaar zeker niet boven de 30, een stuk minder dan vorig jaar.
Het plan was om in 2016 eens de zee op te gaan, maar het is er toch niet van gekomen. Dat voornemen blijft zeker overeind voor 2017!
Terug naar boven
Marcel Hooijmans
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 30-11-2016 @ 5:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat gaat het snel he, de surf seizoenen vliegen voorbij.
afgelopen mrt voor het eerst in oh over de 80km/ph max, men wat ging uit mijn dak met een hoge run van 79+.

Mijn pr van 76 avg ging naar 77 avg , zins ik met loft rb vaar heb ik enorm veel plezier weer in het speedsurfen.
was voor mij een goede overstap ,en vooral dat ik nu alles rdm vaar.

Gelukkig nog 1x op la franqui geweest met buddy Gerwin.
daar kon ik nog op het laatste moment een 78+ avg er uit knallen met een max van 82+ .
Dus voor mij was dit een heerlijk surf seizoen.

Voor de verdere ontwikkelingen op speed gebied wil ik naar de 80 avg en 85 max.
zal niet makkelijk worden.
De paar laatste sessies redelijk makkelijk over de 80 max gegaan ,dat vindt ik zo onwijs gaaf ,kan het niet uitleggen,denk dat de meeste het wel snappen.

Ben nu in het bezit van een 5.4 speedblade 2016.dus daar zal ik al mijn pr s mee gaan scoren hoop ik.

Nu mijn grootse zeil 7.8 is zal ik minder vaak te zien zijn met licht weer sessies, dus vanaf 5bft kom ik pas richting de waterkant.
alles daaronder wordt het mtbn of de racefiets.
Marco B
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 30-11-2016 @ 11:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Marco B schreef:
Doel voor 2015 gehaald : lekker genieten.
Steeds meer en meer het hele GPS gebeuren los gelaten en gewoon gaan surfen als ik er zin in heb. En dat werkt uitermate goed.

2016 wordt hiervan een continuering.

En weer gelukt. Maximaal genieten. Minste surfsessies en kilometers ooit geregistreerd met GPS maar absoluut genoten.
Terug naar boven
maurice1978
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 03-12-2016 @ 11:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik had voor 2016 1 doel en dat was de 60 halen.
Dat is gelukt in oktober op herkingen.
Voor 2017 hoop ik nog iets harder te gaan en vooral veel te genieten en ook mijn surfdag niet te laten verpesten omdat ik een bepaalde snelheid niet heb gehaald.
Hopelijk tot snel weer op het water want er word veel te weinig gevaren de laatste maanden.
Terug naar boven
Oscar
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 03-01-2017 @ 19:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zie dat ik geen doelen had voor 2016  Laughing
Ondanks de beroerde afgelopen maanden (geen wind en blessure) heb ik dit jaar toch nog 39 keer gevaren. Komend jaar misschien toch meer nieuwe dingen oefenen in plaats van alleen maar heen en weer varen  Too Much Info
Terug naar boven
Oscar
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 04-01-2017 @ 7:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Oscar schreef:
Ondanks de beroerde afgelopen maanden (geen wind en blessure) heb ik dit jaar toch nog 39 keer gevaren. Komend jaar misschien toch meer nieuwe dingen oefenen in plaats van alleen maar heen en weer varen  Too Much Info

Even voor de goede orde: Er is natuurlijk niets mis met heen en weer varen  Smile Juist omdat ik dat ook zo leuk vind doe ik vaak niet meer dan heen en weer varen, een sprongetje tussendoor, en gijpen. Iets nieuws leren betekent vallen. En vallen is niet leuk.
Terug naar boven
Roland Ruskauff
Moderator

BerichtGeplaatst: 04-01-2017 @ 18:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Oscar schreef:
Oscar schreef:

Even voor de goede orde: Er is natuurlijk niets mis met heen en weer varen  Smile Juist omdat ik dat ook zo leuk vind doe ik vaak niet meer dan heen en weer varen, een sprongetje tussendoor, en gijpen. Iets nieuws leren betekent vallen. En vallen is niet leuk.

Oh ik dacht even dat je een aanval deed op slalom  Rolling Over the Floor Laughing  Razz
Gewoon gaan varen en zien wat de dag je brengt... das mijn doel voor 2017
Ferry Saber
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 30-12-2017 @ 19:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Het jaar zit erop. tijd om weer naar de doelen te kijken...haha....

voor 2017:

max 72+ NIET GEHAALD
avg 68+ NIET GEHAALD
een alpha scoren WEL GEHAALD

Dus voor 2018:

max 72+
avg 68+
alpha blijven oefenen 38+ zou top zijn en dan ook aan beide kanten

verder veel surfen en lol hebben en naar franqui.
Terug naar boven
Frank L
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 31-12-2017 @ 18:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Frank L schreef:
En toen liep surfjaar 2016 al weer bijna op zijn einde, tijd voor een terugblik.................. Op speedgebied heb ik voor 2017 nog steeds dezelfde doelstelling: toch die max van 70 kmh een keertje aantikken. En een AVG boven de 65 zou ook wel eens leuk zijn...................... !

Prachtig seizoen gehad, veel meer km's gevaren dan in 2016.
Wederom het meest gevaren met de RRD FSW 106 met 5.4.
En niets terechtgekomen van de speed-doelstellingen..

Was van plan wat meer te speeden, maar de spaarzame momenten met harde N-wind op Ouddorp Haven heb ik helaas gemist. En in de badkuip aan de andere kant van de ODH-dammetjes kom ik niet meer sinds het nu serieus tot "Verboden Gebied" is verklaard.
Wellicht in 2018 weer eens vaker naar Herkingen of Zonnemaire.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    www.ZeroBeaufort.nl Forumindex -> Speed Praat Tijden zijn in GMT - 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: