Mijn Logboek Rankings 2017 Rankings 2016 Rankings 2015 Rankings 2014 Rankings 2013 Rankings 2012 Rankings 2011 Rankings 2010 Rankings 2009 Rankings 2008 Rankings Overall Riders Log Speedlog per Locatie Speedlog op Datum
Nederland Geocode Tool
Blank Blank Blank Blank
Verwachtingen Weer Zoetermeer Schaal van Beaufort

Profiel  Zoeken  FAQ  Gebruikersgroepen Log in om je privéberichten te bekijken Inloggen Registreren
Fuerteventura - Matas Bay

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    www.ZeroBeaufort.nl Forumindex -> SurfSpots
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Edwin Tanis
Nieuw

BerichtGeplaatst: 09-05-2018 @ 11:49    Onderwerp: Fuerteventura - Matas Bay Reageren met citaat

Dat Rene Egli een uitstekende faciliteit op Sotavento heeft op Fuerteventura is genoegzaam bekend.

Voor degene die in een wat gemoedelijker omgeving zijn sport wil beoefenen en spullen huren kan ik nu uit eigen ervaring Matas Bay warm aanbevelen.

Omwille van mijn gezin bestaande uit 3 dames die niets met windsurfen hebben kijk ik altijd voor zonvakantie locaties waar ook nog "iets" anders te beleven is. Zodoende kwam ik uit op Matas Bay.

Mijn eerste aandacht werd getrokken door de berichtgeving rondom de Dunckerbeck speedchallenge welke al een aantal jaren bij Matas Bay gehouden wordt. Toen bleek dat 4star hotel R2 Rio Calma op 5 min loopafstand van het surfcenter zich bevindt was voor mij het besluit gevallen dat we daar dit jaar maar eens de Meivakantie moesten gaan doorbrengen.

De Spot: Matas Bay is een baai waar geen bebouwing is en de wind dus zonder belemmering aankomt. Hierdoor zijn er nauwelijks golven.

Matas Bay surfcenter: huur prijzen liggen iets lager als bij Rene Egli. Ze hebben Tabou boards en GA Sails voor de maten >6m. Alle zeilen <5.5m zijn van Point7. Gedurende mijn verblijf heb ik alle maten Speedster gevaren en alle maten GA Cosmic. 2 nadelen: 1)Doordat het center kleinschaliger is als de concurrentie zijn er echter maar 2 items voor handen van iedere maat. 2) de baai moet gedeeld worden worden met Kiters want die verhuren ze ook.

Samenvattend: Matas Bay is een zeer aanbevelenswaardige locatie om eens te gaan surfen als er ook nog rekening gehouden moet worden met een gezin. Daarbij was het tijdens mijn verblijf soms zo rustig dat ik regelmatig alleen heen en weer aan het kachelen was.

Tot snel aan onze Nederlandse waterkant.

Edwin
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    www.ZeroBeaufort.nl Forumindex -> SurfSpots Tijden zijn in GMT - 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: