Mijn Logboek Rankings 2017 Rankings 2016 Rankings 2015 Rankings 2014 Rankings 2013 Rankings 2012 Rankings 2011 Rankings 2010 Rankings 2009 Rankings 2008 Rankings Overall Riders Log Speedlog per Locatie Speedlog op Datum
Nederland Geocode Tool
Blank Blank Blank Blank
Verwachtingen Weer Zoetermeer Schaal van Beaufort

Profiel  Zoeken  FAQ  Gebruikersgroepen Log in om je privéberichten te bekijken Inloggen Registreren
Met ZB windsurfen in exotische oorden
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    www.ZeroBeaufort.nl Forumindex -> Travel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Joost
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 01-06-2015 @ 18:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Ha Willem,

Een goeie vakantie gewenst kerel, je zit vlak bij de verhuurcentra en luister naar een grijze man: ga toch ff kijken bij het Starboard Center  Wink

Probeer eens een isonic of futura.

Alacati zelf is ook gezellig en heel relaxed, sfeervolle straatjes met leuke tentjes, ben benieuwd naar je ervaringen.
Nico
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 01-06-2015 @ 18:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Willem,

Hele fijne vakantie, heel benieuwd naar je surf foto's / film?

Groetjes Nico
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Frits
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 02-06-2015 @ 9:43    Onderwerp: Reageren met citaat

veel plezier Willem !
ben benieuwd naar je verhalen !
gr. Frits
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Roland Ruskauff
Moderator

BerichtGeplaatst: 02-06-2015 @ 19:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Have fun daar Willem, benieuwd hoe je het ervaart daar !!
Willem
Moderator

BerichtGeplaatst: 04-06-2015 @ 18:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag voor het eerst op het water met een xcite 125 en 5,5 m. Ging lekker, maar de wind ging steeds verder toenemen. Dus ik had een ander setje moeten nemen, ware het niet dat ik toen al behoorlijk over was. Vorig jaar alleen een keer op het Lingemeer gevaren en dat was het sinds 2013.

De spot is echt wel kicken. Doordat je op een groot stuk gewoon kan staan, nodigt het wel uit pm eea uit te proberen. Dus iedereen kan daar wel uit de voeten. Ook bij veel wind ( behalve zuid) blijft het redelijk vlak. Ik heb een stuk of 5 stations geteld, dus keuze genoeg. Wel weinig race/slalom materiaal voorhanden.

Wij zitten in hotel Premier Solto en dat is een kwartier lopen naar de spot. Ik loop langzaam :-) . Voor de rest staat er niet zoveel waar ik zou willen verblijven.

Per saldo: toch positief, dus Frits en Joost kunnen gaan organiseren😏
Joost
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 05-06-2015 @ 11:32    Onderwerp: Reageren met citaat

ha Willem,

Alacati Beach Resort zit pal naast de centra en is ook wel een mooi hotel dus das een aanrader.

En geen slalom spul? ook die gasten van Starboard niet? die hadden vorig jaar bijna alle Isonics en aantal Futuras in carbon  Smile
Willem
Moderator

BerichtGeplaatst: 05-06-2015 @ 14:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Het staat er wel, maar bv 1 isonic in een bepaalde maat. Dus als die een week gereserveerd is hebbie mooi pech😢. Ik vind die grijze bunker nou niet bepaald uitnodigend om daar mijn vakantie door te brengen.
Voor de rest is het prima vertoeven hier, lekker eten, goed hotel. Alleen Engels of Duits praten is lastig en niet zoals in andere toeristenplaatsen, maar met handen en voeten kom je een heel eind.
Joost
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 05-06-2015 @ 17:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Grijze bunker?
Willem
Moderator

BerichtGeplaatst: 05-06-2015 @ 17:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou, lichtgrijs dan  Laughing Zal morgen een paar foto's maken, misschien hebben we het niet over hetzelfde gebouw....?
Willem
Moderator

BerichtGeplaatst: 15-06-2015 @ 4:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Van 1 t/m 12 juni ben ik met Astrid en haar twee dochters naar Alacati (spreek uit als Alasjatte) in Turkije geweest. Uiteraard ook om te surfen, maar dat was niet het hoofddoel.

De spot ligt in een soort baai die van noord (landzijde) naar zuid (zeezijde) loopt. De overwegende windrichting is noord, dus de wind komt over land, wat weer vlak water betekent. De surfstations liggen aan de westzijde van de baai, dus de wind is zo'n beetje sideshore. De eerste 500 meter kun je redelijk staan, alhoewel ik het in het laatste stuk op mijn tenen moest gaan staan om boven water te blijven. Tijdens mijn verblijf van 11 dagen heeft er 8 dagen surfbare wind geblazen, waarvan een aantal toch wel met een vette 6 beaufort. Over het algemeen was de wind in de middag het sterkste. Dan is er wat golfslag, maar het blijft bevaarbaar, ook voor de mindere goden onder ons zoals mijn persoontje.

Ik heb 5 stations geteld met verschillende combinatie's boards en zeilen.
Active Surf: Starboard/Severne
Alacati Surf Paradise Club: JP/Neilpryde
Myga Surf City: Fanatic/North
Club Mistral Alacati: Mistral/North
Alacati Windsurf Okulu: Starboard/Severne

Of er racemateriaal in ruime mate voorhanden is gedurende het seizoen is mij niet bekend. Het station Active Surf leek nauwelijks materiaal te hebben. Een paar dagen later stonden er ineens een stuk of 30 dozen met Starboards 2015 en een stapel nieuwe Severne zeilen, waaronder ook bv Reflex. Ook bij andere stations had ik het idee dat nog niet alles binnen was. Ik heb bij ASPC (JP/NP) gehuurd en daar was men super vriendelijk. Goed advies over zeilgrootte en boards, want ik was natuurlijk weer veel te enthousiast. Alles wordt netjes opgetuigd voor je en in mijn geval hoefde ik alleen de giekhoogte aan te passen. Het zeil stond verder prima. Trapezelijnen allemaal vario, dus onderweg goed in te stellen.

Wij hadden via CorenDon hotel Premier Solto geboekt en dat is goed bevallen. Zowel halfpension als all inclusive is daar mogelijk voor redelijke prijzen. Het hotel ligt op een minuut of 10-15 wandelen van de spot, dus dat was goed te doen. Het schiereiland Cesme is nog niet 'verkloot' door het massatoerisme en de Turken zijn er supervriendelijk. Je wordt redelijk met rust gelaten in de winkels en markten, maar men spreekt niet overal evengoed Engels of Duits, maar met handen en voeten kom je een heel eind.
We hebben ter plekke nog even Alacati Beach Resort bekeken, maar dat wordt door geen enkele (nederlandse) reisorganisatie aangeboden en is 2 tot 3 keer zo duur. Dan is die 10 minuten wandelen ineens een stuk leuker ;-)

Zou ik er nog een keer naar toe gaan? Als het alleen om te surfen is zeker wel!! Als je met een groep (ZB) gasten daar naartoe gaat heb je een superweek. Als het een keer niet waait, dan pak je de Dolmus voor een paar euro en ga je naar de stadjes in de buurt. Ook leuk om te doen. Dus mochten mensen het leuk vinden om er een keer naartoe te gaan (bv september 2016), dan ben ik wel genegen om samen met Joost en Frits e.e.a. uit te zoeken en verder te organiseren. Uiteraard alleen bij voldoende toezeggingen. Dus laat het maar weten zou ik zeggen!!

Dan iets over de prijzen voor zon reisje, ook niet onbelangrijk. Alleen ter indicatie!!
Stel dat je op 28 september (2015 voor prijsindicatie) zou vertrekken:
8 dagen halfpension Premier Solto kost 589 euro PP bij bezetting van 2 man/kamer
8 dagen all inclusive Premier Solto kost 749 euro PP bij bezetting van 2 man/kamer
Alles incl. vlucht en transfers.

Een board huren voor 6 dagen : stelpost 250 euro
Klik hier voor wat foto's
Marcel Hooijmans
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 15-06-2015 @ 17:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooi verslag Willem!
Ziet er goed uit allemaal , mooie foto,s
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joost
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 15-06-2015 @ 17:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Ha Willem,

Volgens mij heb je een goede vakantie gehad. Ik heb idd in die grijze bunker Suzer gezeten maar dat is ook een prima hotel, zeker wat eten en personeel betreft. Solto waar jij zat ziet er wel aantrekkelijker uit das wel zeker.

En als surfstek is Alacati top, goede tijd om te gaan is begin/half september, dan is al het surfmateriaal al lang binnen, heb je alle keuze en het is ook nog eens rustig dus altijd een goede set voorhanden.

Valt niet mee om de agenda's af te stemmen maar wie weet kunnen we hier in 2016 met een aantal ZB-ers heen.

Off topic: de afgelopen 4 dagen was ik in Budapest, 2 x 34 graden, 1 keer 37 graden en vandaag 32 graden en wat een geweldige stad is dit zeg. Fraaie bouwkunst, overal leuke tentjes, heel relaxte sfeer en de blauwe Donau tussen Buda en Pest die overigens hardstikke bruin/groen is maar dit terzijde  Wink
Willem
Moderator

BerichtGeplaatst: 15-06-2015 @ 18:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Stedentrips zijn altijd leuk, heb je helemaal gelijk in Joost. Maar 34 graden in de stad is minder, zeker tussen de gebouwen waar je uit de wind loopt.

En het Suzer hotel lijkt mij gesloten. Het heeft tot de Alkoclar keten behoord en die hebben een superluxe resort verderop gebouwd. Volgens mij wonen er nog wat mensen die her en der werken in de toeristenindustrie, maar gasten zie je er niet meer.

September 2016 hou ik vooralsnog vrij, zijn we in ieder geval al met z'n tweetjes ....  Laughing  Rolling Over the Floor Laughing
Joost
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 15-06-2015 @ 18:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Kijk! Mss is dat nieuwe hotel iets om naar toe te gaan en anders Solto, mss dat er nog een paar mee gaan, zou leuk zijn, is nog zo ver weg.
Martin
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 15-06-2015 @ 19:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooi verslag Willem, het lijkt mij zeker leuk om mee te gaan!
Afhankelijk van een paar factoren wil ik wel mee in 2016.

Gr. Martin
Robbert Tabou
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 15-06-2015 @ 20:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb er ook wel zin an, ga in sept even een andere surfstek op Lefkas checken, misschien is dat ook een idee?  Razz
Willem
Moderator

BerichtGeplaatst: 26-07-2018 @ 10:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou, het lijkt er maar niet van te komen om ergens met een groepje naartoe te gaan........... Inmiddels tijd genoeg immers. Very Happy Too Much Info

Lijkt mij nog steeds leuk om met een groepje ergens naar toe te gaan en vette lol te hebben. Dahab lijkt echter definitief onbereikbaar als gevolg van alle negatieve reisadviezen. Uit de berichtgeving op internet lees ik dat Harry Nass een nieuwe plek in Hurghada gevonden heeft. Er zit een goed hotel bij en de surfstek zit op het terrein van het hotel. Dus dat lijkt me ook wel wat eigenlijk en een weekje daarheen kost ook niet de hoofdprijs.

Liefhebbers???
Marcel Hooijmans
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 16-08-2018 @ 17:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja hoor Willem,
Er gaan geruchten op de surf app dat er wel zeker een plan ontstaat om richtin Alacatie te aan.

Ik heb op de app aanggegen dat ze het op zero bespreekbaar maken.
Dus er komt vast wel een plan in de toekomst.
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    www.ZeroBeaufort.nl Forumindex -> Travel Tijden zijn in GMT - 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: