Mijn Logboek Rankings 2017 Rankings 2016 Rankings 2015 Rankings 2014 Rankings 2013 Rankings 2012 Rankings 2011 Rankings 2010 Rankings 2009 Rankings 2008 Rankings Overall Riders Log Speedlog per Locatie Speedlog op Datum
Nederland Geocode Tool
Blank Blank Blank Blank
Verwachtingen Weer Zoetermeer Schaal van Beaufort

Profiel  Zoeken  FAQ  Gebruikersgroepen Log in om je privéberichten te bekijken Inloggen Registreren
Restart
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    www.ZeroBeaufort.nl Forumindex -> Effe Voorstellen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Reindt
Nieuw

BerichtGeplaatst: 27-08-2012 @ 7:03    Onderwerp: Restart Reageren met citaat

Hallo,

ik ben nieuw hier en ben een her intreder, 20 jaar geleden ben ik gestopt met windsurfen en heb ooit aan mijn kinderen nu 11 en 17 belooft het weers een te gaan doen omdat het mij leuk lijkt het hun ook te zien doen, wel nu het moment is drie weken geleden aangebroken, had alles nog van toen, was zeer benieuwd of het nog wel bruikbaar was maar na een halve verbouwing van mijn garage (moest een gat in dak zagen om planken er uit te halen :-) , had ze flink ingebouwd) en ja wel het meeste was nog in goede/redelijke conditie. Spul op de camper geladen off we go, mijn zoon vindt het erg leuk maar een 4.0 met lange mast enzv was wel erg zwaar, dus een 3.0 kindertuigje gekocht en varen maar op die oude 3,20 plank.
Ik heb ook mijn oude Cobra 280 slalom nog en dat ding voer toen goed dus nu ook nog, wel ben ik wat zwaarder (110 kg) geworden dus heb ik gelijk een vraag. ik wil ook met minder wind kunnen varen en sta in dubio voor een Starboard 171 (171 ltr) of een 151 en dan met een 8,6mtr2 te bevaren, hebben jullie tips? ik hoor het graag,

mvg Rein
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Roland Ruskauff
Moderator

BerichtGeplaatst: 27-08-2012 @ 7:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Rein,

welkom op ZeroBeaufort !

Gaaf dat je het windsurfen weer oppakt en dat de kinderen het ook leuk vinden ! Je overweging om met een Starboard 151/171 liter te gaan varen is volgens mee helemaal geen verkeerde keuze, je kunt er zelf lekker mee knallen en de kinderen kunnen het er perfect op leren.

Het board is lekker breed en heeft voldoende volume om de boel drijvende te houden.

Als je wat vaker op de de Noord Aa te vinden bent dan heb je kans dat je Robin treft. Hij heeft er ook een groot Starboard bijgenomen om met licht weer te kunnen varen maar ook om zijn zoontje te leren surfen..

tot ziens op het water..
Marcel Hooijmans
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 27-08-2012 @ 9:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Rein
welkom op het forum en op de noord aa,

Ik zag gisteren een klein mannetje op een groot board met kinder tuig.
Ik stak meteen een groten duim naar hem toe thumbsup
want ik vondt het knap dat ie kon blijven staan met die harde wind.

Ik weet natuurlijk niet of dat jou kind was, maar het was cool om te zien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Reindt
Nieuw

BerichtGeplaatst: 27-08-2012 @ 10:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Roland en Marcel,

dank voor jullie reactie, tof...

Nee dat was niet mijn kleine jongen, want zoal ik een klein beetje begrijp is dit meer een forum voor surfers op de Noord AA??????????????

En wij varen op het veersemeer in zeeland.
Ik vindt forum er goed uitzien en zag veel antwoorden op mijn vragen vandaar dat ik me heb aangemeld.

Maar is er daar bij jullie in de buurt een camping? heb nl een camper wat dan ook weer de reden is dat ik het surfen weer heb opgepakt, lekker aan de waterkant je hele hebben en houden mee, moeders leest een boekje, de hondjes mee en wij lekker surfen, top toch!
Is mogelijk altijd leuk eens elders te gaan surfen.

gr Rein
Terug naar boven
Danny
Moderator

BerichtGeplaatst: 27-08-2012 @ 10:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Reindt,

Welkom op het ZB forum!

Nee dit is niet alleen een forum voor surfers op de Noord Aa, vele van ons surfen op vele mooie plekken in Nederland.
Oostvoorne, vele plekken in Zeeland, Strand Horst, Gouwzee, Amstelmeer en nu ook het Veersemeer  Wink
Vele van ons zijn wel begonnen op de Noord Aa, maar steeds meer mensen melden zich aan die van andere stekken komen.
Veel leuker ook, op die manier leren we ook andere plekken in Nederland kennen om te gaan surfen.

enne.... starboard is altijd goed  Too Much Info

Have fun!
ArnoldPijl
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 27-08-2012 @ 18:44    Onderwerp: Veerse meer Reageren met citaat

Aloha,

welkom op forum. Zelf surf ik zowel op Noord Aa als op Veerse meer of Domburg. Waar precies zit jij altijd?

See you on the water,

Arnold
Reindt
Nieuw

BerichtGeplaatst: 27-08-2012 @ 19:34    Onderwerp: Re: Veerse meer Reageren met citaat

ArnoldPijl schreef:
Aloha,

welkom op forum. Zelf surf ik zowel op Noord Aa als op Veerse meer of Domburg. Waar precies zit jij altijd?

See you on the water,

Arnold

Hoi Arnold,

Ik surf momenteel nabij Wolphaartsdijk bij camping de Heerlijkheid (Jansen),
Vroeger, dus 20 jaar geleden surfde ik ook daar, maar ook bij Vrouwenpolder op zee of op het veersemeer, Kattendijke op de Oosterschelde, Oesterdam, zeker bij Wolphaartsdijk is het erg leuk ook voor mijn zoontje, je kunt daar bijna overal staan. Heb er weer erg veel zin, gewoon omdat mijn ventje het ook erg leuk vindt.
Terug naar boven
Nathan
Moderator

BerichtGeplaatst: 28-08-2012 @ 15:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey Reindt,

Gezellig weer iemand op het forum, welkom!
Net wat boven al geschreven is zijn er veel Noord Aa gangers uitgevlogen naar groter water.
Zeeland is een mooie provincie om te surfen persoonlijk de mooiste, dit omdat ik hier altijd het vakantiegevoel krijg.

Starboard is een goede keuze maar ga je in de toekomst nog een groter zeil kopen?
En het gewicht van de persoon speelt ook een grote rol, iemand van 90 kg kan ook uit de voeten met een 137.
Reindt
Nieuw

BerichtGeplaatst: 28-08-2012 @ 17:51    Onderwerp: Reageren met citaat

@Nathan,

Ik heb gisteren een Starboard 171 besteld met een Simmer V-Max 8.6m2, vrijdag ga ik er om in Willemstad VB.
Daar kocht ik ooit 28 jaar geleden mij aller eerste board ook alhoewel board, toen al noemde men dat een deur, de tweede kocht ik daar ook, de boardjes daarna werden in de buurt aangeschaft.
Er is in al die tijd behoorlijk wat verandert, je had in die tijd dus echt niet aan kunnen komen met een hedendaags board van rond de 80 cm breed, wat had men je dan voor gek verklaard  Laughing Ik ben voor GO 171 gegaan omdat ik ook met lichter weer wel eens heen en weer wil varen en mijn kinderen kunnen er dan ook het surfen op leren, hoewel de jongste al aardig opweg is op mijn oude 320 board.
En ik ben er in die laatste 20 jaar ook niet lichter opgeworden, weeg nu rond de 110kg dus die 171 zal dan nog net geen zinker zijn  Very Happy .
En voor de meer winderige dagen heb ik nog altijd mijn oude Cobra Slalom 280, vaart nog goed heb ik van het weekend gemerkt.
Het leuke is dat men net als het fietsen de basis dus niet verleerd.
Terug naar boven
Nathan
Moderator

BerichtGeplaatst: 28-08-2012 @ 18:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst je gaat er veel plezier aan beleven en niet alleen jij....
Wil je ons op de hoogte houden van je bevindingen altijd leuk om te lezen.
En hopelijk zien we je snel op het water  Cool
Reindt
Nieuw

BerichtGeplaatst: 28-08-2012 @ 19:12    Onderwerp: Reageren met citaat

@Nathan,

ja dat geloof ik ook wel, je hoort er van  Smile
Terug naar boven
Reindt
Nieuw

BerichtGeplaatst: 24-09-2012 @ 1:43    Onderwerp: Toch effe wennen Reageren met citaat

Zoals belooft hier wat bevindingen van mijn nieuwe aanschaf (Starboard Go 171 + Simmer 8.6 V-Max,
Gisteren middag op het veersemeer met aanwakkerende wind gevaren met de 8.6 en op m'n oude Cobra, moet zeggen dat ik behoorlijk aan het nieuwe zeil moet wennen en ben lang bezig geweest (en nog niet naar tevredenheid) met de afstelling van de trapezelijnen, maar heb nu het e.e.a gevonden op het net wat ik de eerst volgende keer ga uitproberen.
Uiteindelijk heb ik nog een paar rakken behoorlijk geknald met de steeds maar toenemende wind.
Ik heb op enig moment van board geruild met m'n zoon (die ook al lekker gaat, hij met een 4.2 er op) dus ik op de starboard GO, man wat moet ik wennen aan dit board, het is absoluut mijn techniek die te wensen overlaat dit bord goed te bevaren, voorals nog vind ik het nog helemaal niks maar zoals gezegd zal wel aan mij liggen. Ik loef continue op met dat ding probeer van alles maar helpt niks, maar eens gaat het goed komen dat weet ik zeker. ben maar één keer in plané geweest met dat ding terwijl ik op m'n Cobra (130ltr) wel steeds in plané kwam. We blijven het gewoon proberen. tot zo ver...
Terug naar boven
Roland Ruskauff
Moderator

BerichtGeplaatst: 24-09-2012 @ 8:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Klinkt heel herkenbaar... Ik had ook de grootste moeite met mijn falcon 125 nadat ik was overgestapt. Heeft wel een tijdje geduurd voordat ik het board onder controlle kreeg..

Wat voor vin vaar je onder her board Rein ?
Johan
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 24-09-2012 @ 20:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Welkom op de site Rein ,
Dat de starbaord meoilijk planeerd komt dopordat hij korter is en daarom moet je hem met pompen over zijn eigen golf krijgen.
Je cobra 130 is waarschijnlijk een stuk langer en dan planeerd een board makkelijker zonder hem te moeten helpen.

Dat een board oploeft kan diverse oorzaken hebben maar daar kan ik zo niet veel van zeggen.
Terug naar boven
Reindt
Nieuw

BerichtGeplaatst: 30-09-2012 @ 15:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Roland schreef:
Klinkt heel herkenbaar... Ik had ook de grootste moeite met mijn falcon 125 nadat ik was overgestapt. Heeft wel een tijdje geduurd voordat ik het board onder controlle kreeg..

Wat voor vin vaar je onder her board Rein ?

@Roland,

de standaard vin, ik geloof iets van rond de 50cm.
Ben gisteren weer bezig geweest op de Go, maar nog niet veel opgeschoten, het oploeven heb ik redelijk onder controlen, maar verder  Angry
Het is echt balen als je iedereen voorbij ziet knallen en jij staat nagenoeg stil, ik doe iets niet goed maar ik weet voorals nog niet wat.
Als ik op de Cobra stap gaat het redelijk goed en als ik met het zelfde zeil (Simmer V-Max 8.6) op de Go stap heb ik het idee met een compleet ander zeil te varen en heb weinig controle, heb constant het idee gecattepulteerd te worden (wat uiteraard ook wel eens gebeurde  Devil ) en wanneer ik eventueel eens in planee was stuiterde het bord alle kanten op.
Nogmaals zal absoluut aan mij liggen maar zou graag weten wat, iemand suggesties, is voor mij (110kg) bij windkracht 4-5 het zeil dan toch te klein?
Een kennis van mij (70kg) ging op een 134ltr bord met een 8.1 zeil als een jecko, dit even ter illustratie.

gr Rein
Terug naar boven
Roland Ruskauff
Moderator

BerichtGeplaatst: 30-09-2012 @ 17:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat bij mij erg heeft geholpen is langere trapeze lijnen. Hierdoor minder downforce en de mogelijkheid om het board af te laten vallen om sneller in plané te krijgen..

Met de korte lijnen wilde het board alleen maar oploeven...
Ed
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 30-09-2012 @ 17:51    Onderwerp: Re: Toch effe wennen Reageren met citaat

Reindt schreef:
Zoals belooft hier wat bevindingen van mijn nieuwe aanschaf (Starboard Go 171 + Simmer 8.6 V-Max,
Gisteren middag op het veersemeer met aanwakkerende wind gevaren met de 8.6 en op m'n oude Cobra, moet zeggen dat ik behoorlijk aan het nieuwe zeil moet wennen en ben lang bezig geweest (en nog niet naar tevredenheid) met de afstelling van de trapezelijnen, maar heb nu het e.e.a gevonden op het net wat ik de eerst volgende keer ga uitproberen.
Uiteindelijk heb ik nog een paar rakken behoorlijk geknald met de steeds maar toenemende wind.
Ik heb op enig moment van board geruild met m'n zoon (die ook al lekker gaat, hij met een 4.2 er op) dus ik op de starboard GO, man wat moet ik wennen aan dit board, het is absoluut mijn techniek die te wensen overlaat dit bord goed te bevaren, voorals nog vind ik het nog helemaal niks maar zoals gezegd zal wel aan mij liggen. Ik loef continue op met dat ding probeer van alles maar helpt niks, maar eens gaat het goed komen dat weet ik zeker. ben maar één keer in plané geweest met dat ding terwijl ik op m'n Cobra (130ltr) wel steeds in plané kwam. We blijven het gewoon proberen. tot zo ver...

Ha Reindt ; welkom op dit relaxte forum.

FF Off-topic
Is je trim van je zeil wel in orde , geef meer eens 2 cm meer d haul / vertzet je giek eens naar beneden of naar boven. Wel steeds 1 ding te gelijk verstellen.
Je kan foto plaatsen bij vaartechnieken algemeen hoe trim van je tuig staat zoals jij denkt dat tie goed is.
Reindt
Nieuw

BerichtGeplaatst: 03-10-2012 @ 23:59    Onderwerp: Re: Toch effe wennen Reageren met citaat

Ha Reindt ; welkom op dit relaxte forum.

FF Off-topic
Is je trim van je zeil wel in orde , geef meer eens 2 cm meer d haul / vertzet je giek eens naar beneden of naar boven. Wel steeds 1 ding te gelijk verstellen.
Je kan foto plaatsen bij vaartechnieken algemeen hoe trim van je tuig staat zoals jij denkt dat tie goed is.[/quote]

Ben vandaag weer gaan proberen, dikke 4 à 5 Bft, uit de nachtdienst gekomen 's morgens, 3 uurtjes slapen en wachten tot mijn zoon uit school kwam 12:15, spul op geladen en weg waren we, ikke denken ik ga het e.e.a proberen. We kwamen op de spot, zag er goed uit, spul opgetuigd... enorme regenbui maar who cares, maar na die regenbui was het plots bijna windstil voor de verdere middag, dus helaas nog niets wijzer.
Terug naar boven
Reindt
Nieuw

BerichtGeplaatst: 25-04-2014 @ 10:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo, inmiddels bijna 2 jaar verder en nog steeds aan het surfen  Wink
Het virus heeft me weer behoorlijk gepakt en ben dus nog niet genezen en weet niet of dat zo wie zo binnen enkele jaren gebeurt  Very Happy , tenzij de gezondheid het niet meer toelaat want ik heb een behoorlijke blesure aan de knie en kan er nu goed mee leven maar moet niet erger worden. Sta wel op de nominatie om er aan geholpen te worden, hoewel men terughoudend is omdat ik al 2x aan die knie geopereerd ben. Maar ik stel het voor nu nog zo lang als het kan uit omdat ik niet in het surf seizoen met m'n pootje omhoog wil zitten  Sad
Effen over de surf vorderingen, die zijn sterk verbeterd, hoewel ik nog steeds wel eens moeite heb met de 8,6 V-Max, en deze problemen eigenlijk niet met mijn overige zeilen heb (allen camber zeilen, V-Max niet  Thinking ) Maar daar komt verandering in omdat ik de V-Max ga verkopen, en er inmiddels een Gaastra Phantom 8,5 (2012) heb aangeschaft.......anyway, wat ik eigenlijk belangrijker vind is dat mijn zoon, nu inmiddels 13 jaar als een speer gaat, heeft veel controle en doet niet voor de grote mannen onder, dat is zo gaaf om te zien  Very Happy , hij vaart ook al met grotere zeilen (max 8,1 op de Futura 131) wanneer de omstandigheden daar om vragen.
De GO 171 heb ik al lang niet meer, deze heb ik in gewisseld voor een Futura 155 (2010) en een Futura 131 (2013), mijn zoon vaart op een Starboard Kombat 114 ltr en een Flare 98, zo dat was even bij praten na een lange tijd  Cool
Terug naar boven
Oscar
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 25-04-2014 @ 10:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Lekker vooruit gegaan  Yes

En voor wat betreft dat virus: volgens mij ben je ongeneeslijk ziek.  Smile

Sterkte met je knie. Dat is echt vervelend. Ik moet zelf ook trouw mijn oefeningen blijven doen, anders kan nog geen honderd meter hardlopen en voel ik mijn knie bij elke draaibeweging (en gijp). Is bij ons een familiekwaal. Bij mijn broer Arnold staan zijn knieën volgens mij achterstevoren  Too Much Info en mijn andere broer wordt binnenkort ook voor de derde keer geopereerd. Ik geloof dat ze dan zo'n beetje de rest van lichaam slopen om van zijn knie nog iets te maken. Ik weet niet om wat voor een operatie het bij jou gaat, maar hij is volgens mij wel een jaar onder de pannen met de revalidatie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Roland Ruskauff
Moderator

BerichtGeplaatst: 25-04-2014 @ 10:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey Reindt,

goed om te horen dat je al zover gevorderd bent. Ik denk dat Oscar gelijk heeft. Je komt er niet meer van af..

Ook heel leuk om te lezen dat je zoontje als een raket gaat, dat zijn de young potentials he !! die gaan het helemaal maken...

Houdt ons op de hoogte, altijd leuk om et lezen !!
Hans
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 25-04-2014 @ 15:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Rein leuk om je hier ook te zien, jij bent toch diegene met de eigenbouw neusprotector  Cool
Reindt
Nieuw

BerichtGeplaatst: 25-04-2014 @ 16:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Hans schreef:
Hoi Rein leuk om je hier ook te zien, jij bent toch diegene met de eigenbouw neusprotector  Cool

Ja, Hans, dat ben ik....... Beginnen die dingen mij roem te geven, helemaal goed  Very Happy
Terug naar boven
Reindt
Nieuw

BerichtGeplaatst: 27-05-2018 @ 9:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Zodan, das evengeleden hahaha, en ja inmiddels ongenezelijk ziek, gelukkig in de positieve vorm.
Het windsurfen is niet meer uit ons systeem te krijgen, dikke kar volshit en vele eurootjes armer, maar heel veel plezier rijker.
Wat is het toch heerlijk om te doen en hoop nog te blijven doen. De knie werktniet altijd mee maar is nog net te doen, sinds kort vaar ik met en brace en heb wel het idee dathet werkt. We varen ook s’winters door als het maar niet te koud is, water temp 5gr lucht temp 7 gr, is te doen.
Terug naar boven
Patrick de Jongh
WindSurfer

BerichtGeplaatst: 31-05-2018 @ 19:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Hamvraag, staat de koffie klaar?
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    www.ZeroBeaufort.nl Forumindex -> Effe Voorstellen Tijden zijn in GMT - 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: